Choć do świąt Bożego Narodzenia zostało jeszcze sporo czasu, kolejne przedsiębiorstwa coraz intensywniej przygotowują się na ich nadejście. Coraz śmielej mówi się o zmianach, z jakimi należy liczyć się w następnym roku, rośnie też zainteresowanie upominkami wręczanymi z okazji świąt nie tylko pracownikom, lecz i klientom.
Pomysł na upominek
Pomysłów na zestawy świąteczne jest wiele, a ich wybór w ogromnym stopniu uzależniony jest od tego, z jakim profilem firmy mamy do czynienia oraz jakie oczekiwania charakteryzują zatrudnione w niej osoby oraz jej klientów. Podczas kiedy jedne przedsiębiorstwa starannie planują akcje prezentowe przez cały rok, inne wprowadzają je niejako przy okazji, nie akcentując w szczególny sposób tego, że mamy do czynienia z czasem dość wyjątkowym. Bez względu jednak na to, z jakim podejściem mamy do czynienia, samych upominków nie brakuje. Tradycja ich wręczania jest zakorzeniona w naszej świadomości od dziesięcioleci, a lekceważenie jej jest odbierane jako dość poważne wykroczenie.
Paczki upominkowe wręczane pracownikom na ogół nie różnią się znacząco. W niektórych przedsiębiorstwach ich zawartość jest uzależniona od czynników takich, jak choćby staż pracy osób, które mogą liczyć na prezenty, z trudem jednak nie oprzeć się wrażeniu, że odchodzi się już od takiego podejścia. Nowym trendem jest też coraz większa neutralność charakteryzująca kosze prezentowe. Wynika ona przede wszystkim z tego, iż firma nie musi już delegować jednego bądź kilku pracowników do ich przygotowywania. Coraz częstszą praktyką jest powierzanie tego zadania ekspertom – firmom odpowiedzialną za upominki reklamowe, akcje promocyjne i inne aktywności związane z kreowaniem wizerunku swoich klientów.
Czy prezenty to dalej dobry pomysł?
Podejście do prezentów świątecznych ulega przeobrażeniom. Zmienia się zarówno wśród pracowników, jak i wśród pracodawców. Trudno jednak nie oprzeć się wrażeniu, że kosze upominkowe jeszcze długo będą popularną formą podziękowania za pracę i wyrazem docenienia wysiłków wkładanych codziennie przez pracowników. Ich odbiór jest przecież pozytywny.